...
07 Septembrie, 2018

Cindy Sherman, artista cu o mie de fețe

Co-creare Cindy Sherman (n. 1954) este o artistă americancă ale cărei fotografii conceptuale, în care apare ca model, explorează o multitudine de stereotipii feminine.  

Lucrările lui Cindy Sherman sunt reprezentate de serii de fotografii. Cea mai cunoscută astfel de serie este Untitled Film Stills (1977-1980) - care o propulsează în lumea artei contemporane. 
Lucrarea conține 69 de fotografii alb-negru, în care Cindy creează imagini – stereotip ale unor personaje feminine din filme de categorie B. Niciuna dintre fotografii nu copiază un anumit film, toate imaginile fiind originale, împrumutând doar vocabularul vizual al filmelor. Pe rând, Sherman este Femeia Fatală, Rebela, Bibliotecara, Casnica. Seria este valoroasă în întregimea sa, acest caleidoscop imagistic fiind un manifest pentru însăși prezența femeii în artă. Majoritatea fotografiilor sunt realizate în intimitatea apartamentului său, dar uneori artista explorează și strada, orașul și starea de imprevizibilitate a acestuia. 

cindy

Foto via Flickr.com

Cindy își descrie procesul de creație ca fiind intuitiv și declară că portretele nu sunt autoportrete, adesea pierzându-se pe ea însăși în personajele pe care le interpretează. În fotografiile sale, Sherman folosește machiaj, costume, recuzită și nu are asistenți. În Bus Riders (1976 – 2000), Cindy prezintă diferitele tipologii umane care utilizează mijloacele de transport în comun. 

Alte serii fotografice ale artistei sunt: Real Screen Projections (1980), Pink Robes (1983), Fairy Tales (1985), History Portraits (1989 – 1990)

În anii 1990, Sherman nu mai apare în fața camerei pentru o perioadă, folosind manechine de plastic pentru noua ei serie, Sex Pictures. În 2000, Sherman realizează seriile Clowns Cycle și Society Portraits. Datorită noilor tehnologii de prelucrare a fotografiilor cu ajutorul computerului, Cindy are posibilitatea de a realiza și portrete de grup, prin tehnica juxtapunerii.

Opera lui Cindy Sherman este fundamentală pentru era în care a fost produsă, a propagării infinite a imaginii și a discuțiilor despre imaginea femeii în media. 


                            

Articole Similare

Vezi toate articolele