...
24 Aprilie, 2018

Cum revoluționezi o piață prin modele noi de business

Co-creare La lansarea ultimului număr A List Magazine am fost întrebată “ce am făcut pentru țară?”, parafrazând celebrul citat al lui JF Kennedy “ask not what your country can do for you—ask what you can do for your country.”

Asta în contextul în care din ce în ce mai des există această nemulțumire cronică generalizată în care țara nu face nimic pentru noi. M-am gândit serios la întrebare și răspuns și cel mai la îndemână mi-a fost proiectul pentru care scriu acum: Molecule F.  

Când am început acest proiect, designerul român, de creațiile căruia m-am îndrăgostit, avea un statut incert, primind încă în atelier domnițe care veneau cu pagina ruptă din revistă și ziceau: uite, vreau să-mi faci și mie o “rochiță” ca cea semnată de Ellie Saab. Am strigat cât am putut de tare: designerul român merită respectat, merită lăsat să-și exprime creativitatea la maximum, merită apreciat și mai presus de toate, merită cumpărat, pentru că doar cu laudele murim de foame. 

Vi se pare dură abordarea? Ei bine, asta e realitatea. Și da, mă simt o mică revoluționară în morișca acestei industrii unde este greu să identifici care e designer creditat și care este plagiator, care face creație și care “rochițe”. Și pentru că nu este suficient să strigi “Hai la revoluție!”, am și făcut ceva .
Designer Concepto, layout www.molecule-f.com by Sergiu Martinas

Mi-am asumat riscul de a forma o piață, de a schimba o percepție, de a oferi o alternativă. Consider că, alături de toți cei care au aplaudat demersul nostru, al meu și al echipei mele, am format un sistem. Ei bine, da, chiar asta am făcut! Și mai mult decât atât, am avut curajul de a fi primii, pioneri pe o piață haotică. All in all a fost un super succes din moment ce au apărut ulterior proiecte similare. Dar știți ceva: să nu vă fie frică de concurență. Concurența este bună, o dată că te împinge de la spate să te reinventezi constant și apoi, pentru că, împreună cu voi, inițiatorii, ajută la crearea unei piețe.
Designer Corina Vlădescu, layout www.molecule-f.com by Sergiu Martinas

Well, acestea fiind spuse, nu cred că voi fi menționată în vreo istorie a modei românești, a se citi “sunt sigură că nu”, dar nu asta este important. Important este că acum, după 8 ani de muncă, suntem în continuare etalon în industrie. Contractele noastre sunt copiate, modelul de lucru la fel, iar designerii care intră pe platforma Molecule F sunt contactați imediat de alte proiecte similare pentru colaborare. Să nu credeți vreo secundă că m-am supărat sau că am pus vreodată mâna pe telefon să-i bat obrazul vreunui competitor. Nu! Nu, nu, nu! Dimpotrivă. Au fost situații când cei care au aplicat pentru colaborare cu Molecule F nu au fost potriviți pentru noi și le-am recomandat alți retaileri unde le-ar fi mai bine. Împreună suntem o forță. Împreună facem revoluția. Pentru că moda este pentru toată lumea. Moda este reflexia evoluției unei societăți, creația oricui are relevanță atâta timp cât este purtată, dincolo de showuri.

Designer Parlor, layout www.molecule-f.com by Sergiu Martinas

Și, în încheiere, o pildă cu ceva tips: nu este dificil să ajungi în vârf, ci să te menții în vârf.

Pentru cei care caută rețete, iată câteva ingrediente obligatorii: să fii autentic, să fii loial crezului, filozofiei de brand, promisiunii către client, să nu fi overpromising, pentru că asta aduce dezamăgiri, să ai un business prietenos, interactiv, să inovezi în mod constant, să-ți iubești și respecți clientul, să crezi în ceea ce promovezi și, nu în ultimul rând, să fii sincer cu produsul tău.

Acesta este un articol inspirat de filozofia de business IQOS și de revoluția pe care acest produs l-a adus în industria sa.

Cover photo: Mirela Bucovicean for Beau Monde Decembrie 2017 - Ianuarie 2018 by Oltin Dogaru


                            

Articole Similare

Vezi toate articolele