...
24 Aprilie, 2018

MoMa în parteneriat cu Google lansează programul Machine Learning

Tehnologie Laboratorul Google Arts & Culture Paris și MoMA au colaborat într-o într-un proiect de organizare a peste 30.000 de fotografii ale expozițiilor realizate din 1929 până în prezent.

Fotografiile nu conțineau informații despre lucrările prezente în ele, iar dacă vizitatorul site-ului MoMA dorea să le primească nu le putea accesa. Chiar și cu ajutorul unor persoane avizate și evident a unor ochi cunoscători, inventarierea lucrărilor ar fi durat foarte mult timp și ar fi consumat multe resurse de care muzeul nu dispunea la momentul respectiv. 

The Art Recognizer, algoritmul creat în urma parteneriatului dintre laboratorul Google Arts & Culture și echipa de Digital Media a MoMA a fost capabil să recunoască și să eticheteze peste 27.000 de lucrări de artă, recunoscându-le din colecția online de 65.000 de lucrări a muzeului. Astfel, tehnologia este folosită în scop educativ și se demonstrează utilitatea ei în a conecta oamenii și cultura în noi modalități ce facilitează învățarea și înțelegerea artei.  Oameni de pretutindeni care nu au acces la mari muzee precum MoMA se pot educa acum și pot avea o experiență similară unui tur al muzeului. 

Pentru moment, algoritmul are plusuri și minusuri – recunoaște cu o precizie foarte mare imaginile statice, 2D, dar are probleme în a diferenția două lucrări ce fac parte dintr-o serie și au diferențe vizuale infime. Creatorii soft-ului recunosc că nimic nu poate încă înlocui ochii și mințile umane și roagă vizitatorii website-ului să raporteze orice urmă de îndoială la veridicitatea celor menționate în legătură cu lucrările la adresa de e-mail digital@moma.org.

Colecția de fotografii, îmbunătățită cu toate informațiile obținute de The Art Recognizer, poate fi explorată și experimentată pe site-ul MoMA sau în aplicația mobilă Google Arts & Culture.


 


                            

Articole Similare

Vezi toate articolele